SEGMENT : Jom Tambah Follower

Thursday, April 07, 2016

tips tambah follower blog 
[klik banner untuk sertai]

Tips Tambah Followers Blog | Assalamualaikum and hello peeps ! Bagi blogger baru macam iolls, menambah followers blog mungkin agak sukar ekoran blog masih belum fofular. Jom baca 5 Tips untuk menambahkan follower blog.

  • Blogwalking - Ini merupakan perkara yang kebanyakkan blogger sudah ketahui. Mesti kena rajin-rajin blogwalking ke blog orang lain sambil meninggalkan link blog korang. Manalah nak tahu, kalau diorang murah hati atau tertarik dengan blog korang, maka bertambah lah follower korang.
  • Follow Blog lain - Dah alang-alang blogwalking tu, apa kata tekan jer link "follow" tu sekali. Mungkin korang akan di follow back.
  • Buat Segment/Contest/GA - Ini merupakan cara pantas untuk tambah bilangan follower blog. Selalunya akan ada syarat follow blog bagi blogger yang nak join segment korang .
  • Join Contest/Segment/GA -Selain anjurkan, korang juga boleh join segment blogger lain. Selalunya bila dah join, korang akan tinggalkan link blog kan? So, dari sinilah blog korang akan lebih dikenali dan mungkin akan menambahkan bilangan follower sekaligus.
  • Buat entri yang menarik - Kalau content blog korang menarik, pasti ramai yang ingin follow. Aku masih cuba dalam menghasilkan entri yang menarik, yelah baru lagi kan. heheh


p/s: terima kasih bagi yang sudi follow my little tiny blog ini.

 
Thank You For Reading This Post ! Komen lah sikit =)

You Might Also Like

10 comments

  1. Ade singgah balas kunjungan n follow
    Sebagai rasa terima kasih atas follow blog Ade org 1st follow, link blog sahabat Ade pasang di bloglist side bar http://catatanadearif.blogspot.com/
    Tahniah.... :)

    ReplyDelete
  2. Terima kasih sudi singgah dan join. I will follow u back ☺️

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Bw n follow sini.. selamat bersegmen :).. jom usha entry trkini http://rennyenqop.blogspot.my/

    ReplyDelete