Pembunuh Teruna

Wednesday, March 09, 2016


Hai korang!

Harini aku nak kongsikan dengan korang semua pasal Virgin Killer. 

Ehh? Korang pernah tak terbaca or korang tahu pasal topik yang aku nak tulis hari ini? Aku yakin pasti ada yang sudah tahu, tapi bagi yang belum tahu jom baca !


Actually idea ni aku dapat masa aku tengah lepak-lepak kat youtube. Aku ni memang jenis suka search benda yang pelik-pelik sikit. Aku sajalah lah search Youngest Serial Killer In The World, then kat suggestion ada la keluar Youtubers turned Killer. So, saja nak share kat blog pulak.

Antara 5, satu  kisah yang aku paling tertarik ialah Elliot Rodger. Kesian jugak aku baca kisah hidup dia ni. Tapi boleh pulak sebab utama dia membunah sebab tak pernah buat seks sepanjang umur dia 24 tahun. Eleh chillex la bro, ramai lagi yang lebih tua masih teruna & dara . Interesting fact, Elliot ada darah Malaysian sebab mak dia orang Malaysia tau. So ada la dia mention pasal Malaysia  dalam manisfestonya. (bercuti kat Batu Feringghi lagi)  Melalui kes ini  dapatlah kita kukuhkan sebab Islam melarang berzina sebelum berkahwin. Islam tu kan indah. Kan dah ada yang stress bila tengok orang sekeliling and kawan-kawan dia semua hilang teruna/dara while still in primary schools! whatttt??

Yang kesalnya, Elliot ada upload video terakhir sebelum dia buat pembunuhan yang dia namakan sebagai Retribution Day. Isla Vista Killings / Massacre ni memang hot topik  dekat US and maybe whole world juga. Cuma aku je yang tak tahu masa insiden ni berlaku pada 23 May 2014 yang membunuh total 7 orang termasuk Elliot dan 14 yang lain cedera.

Lagi kesian , dia kaya kot, muka not bad, bawak bmw... tapi boleh dia kata perempuan Hot tak mau kat dia. Tapi based on articles yang aku baca,sebenarnya Elliot bukan di reject oleh perempuan Hot, tapi Eliot ni malu sangat nak tackle perempuan. Dah tu... macam mana perempuan nak tau yang kau tu suka kat dia. Haaa... laki-laki kat luar sana tu kalau dah lama memendam rasa, elok-elok lah luahkan perasaan korang.


So, aku simpulkan yang komunikasi ni sangat penting dalam kehidupan bermasyarakat ni. Kita kena berlajar skills komunikasi dan kita juga perlu lebih peka dengan surroundings kita. Elliot hantar nota pembunuhan kat parents & kawan-kawan kot. Tapi seorang pun tak sedar. 

Kalau korang berminat nak baca pasal Manifesto - My Twisted World yang ditulis sendiri oleh Elliot Rodger korang boleh baca disini: http://abclocal.go.com/three/kabc/kabc/My-Twisted-World.pdf

kalau nak tengok video pulak  boleh tengok di sini : Watch Here

Korang search lah sendiri picture Elliot Rodger. Malas pulak aku nak paste kat sini.



You Might Also Like

3 comments

  1. wah ada pulak macam tu..mental issues ni..
    sedih since nobody stopped him from his self destruction :/

    ReplyDelete
  2. heheh..issue yang pelik..tapi u berjaya buat i baca dengan berkerut-kerut.kening .:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe, thx sbb sudi baca... komunikasi tu pentingkan... ?

      Delete